בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

עדכונים: פורים, בחירות וגם התנצלות

ראובן פיזנטי | ה׳ באדר ה׳תש״פ | חדשות ועדכונים

פורים מתקרב ובא, אלא שלא כולם מכירים את העצמות האדירות של היום הנפלא הזה. לכן ניסינו לרכז מעט תכנים שהעלנו בשנים שעברו, כדי להתכונן היטב ולראות את הדברים מזווית קצת אחרת, כך שנוכל לנצל את היום הזה כראוי.

אז ראשית כל, כדאי לעבור מעט על מהות היום וההלכות העיקריות בקצרה בקישור הזה. למי שמחפש מתכונים נחמדים לאזני המן, אז אפשר למצוא כאן. ולמי שרוצה להתחבר יותר לעומק, למהות הרוחנית של פורים וגם של מחיית עמלק, אז כדאי לעשות זאת דרך המאמרים הבאים:

בחירות מתקרבות

לעניין הבחירות המתקרבות, מובן לכל מי שהספיק להכיר אותנו שאין לנו שום עסק בפוליטיקה ואנחנו נגד חדשות וכדומה. אנחנו אפילו לא כל כך יודעים מיהם השרים או חברי הכנסת, ובקושי ובמעורפל רק שומעים בכלל מי נגד מי.

אלא שצריך לזכור דבר חשוב: שכל המהות של המדינה שלנו היא היותה מדינה יהודית, שזו הרי הסיבה היחידה שלשמה הקמנו את המדינה. ולכן מחובתנו לשמור עליה כזו.

לכן, כאשר אדם שמאמין בקדוש ברוך הוא ובתורה הקדושה, לא הולך לבחור עבור מפלגה כזו או אחרת ולא לראש מפלגה כזה או אחר, הוא גם לא בודק מי יותר טוב מבחינה פוליטית ולא מתעסק בכלל עם עדכונים לגבי הרשימות השונות. אלא שהוא הולך לקיים מצווה ולתת את הכוח לתורה ולקדוש ברוך הוא.

ובאמת ישנו קשר הדוק בין התורה הקדושה לבין הבחירות המתקרבות. כדאי לקרוא מאמר שכתבנו בנושא לפני כמה שנים, ״האם יש קשר בין פוליטיקה ויהדות״, שמביא את ההסתכלות על כך מצד התורה. לחצו כאן כדי לקרוא על הבחירות על פי דעת תורה.

וקצת חומר למחשבה: כוח ההצבעה של אדם אחד הוא אפסי יחסית, כיוון שרק עשרות אלפי קולות מביאים לשינוי ממשי. אבל כאשר אדם בוחר באחת מהמפלגות החרדיות, שנותנות את הכוח לתורה, אז בשמיים זה בוודאי נחשב לו להשפעה ממשית.

לכן במקום לבחור מתוך אינטרסים פוליטיים כאלו ואחרים, נפעל מתוך מחשבה מהי הבחירה שתשמח את הקדוש ברוך הוא. מה יעשה הכי טוב לתורה וליהדות.

התנצלות המערכת

לאחר העלאת המאמר האחרון שפרסמנו (לפני כשבועיים) בעניין מקוואות טהרה, קיבלנו מספר תגובות מהמנויים לעדכוני האתר. התגובות היו בקשר לכך שהתוכן רגיש ועם זאת מפורסם ברבים. לכן ראשית כל רצינו להתנצל, ובוודאי שלא רצינו לפגוע.

יחד עם זאת, רצינו לנסות להבהיר את הדברים. צריך לדעת שהאתר מכיל גם המון תכנים רגישים. ואמנם נשתדל להבא לא לשלוח תכנים כאלו לרשימת התפוצה, אבל מכל מקום הם קיימים באתר.

הסיבה לפרסום הדברים היא פשוטה: האינטרנט הוא מקום פרוץ, ובוודאי שאינו מקום לילדים. ואם כן יש כאלו עם גישה חופשית שיכולים להגיע לתכנים רגישים, אז נראה שעדיף שהם יגיעו לתכנים כאלו שמביאים דעת תורה ולא את ההפך.

בנוסף, צריך לזכור שגם התורה, הגמרא, השולחן ערוך ושאר ספרים קדושים, מכילים המון תכנים רגישים. ואפילו ילדים שומעים בבתי הכנסת עניינים רגישים בפרשיות השבוע וכדומה.

אלא שאלו שבאים עם רקע, מקשרים ומעלים אסוציאציות, אבל מי שלא, ממשיך הלאה בלי להתייחס יותר מדי. וכך גם כאן, מי שמבין, אז ראוי שיקרא את הדברים כדי להתיישר עם דעת תורה. ומי שלא מבין, אז ממילא לא יתייחס לזה.

בכל אופן, כפי שנאמר, מעתה מאמרים כאלו אמנם יועלו לאתר כרגיל, אך לא יישלחו לרשימת התפוצה. בתקווה להבנה, ושוב מחילה אם פגענו או ציערנו מישהו.

שבוע טוב לכל בית ישראל.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים