בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

אבל כבד על ישראל

ראובן פיזנטי | ג׳ במרחשוון ה׳תשע״ד | חדשות ועדכונים הרב עובדיה יוסף זצ"ל

פוסק הדור, הגאון רבי עובדיה יוסף זצ”ל נפטר. קשה להאמין שהשורות האלו נכתבות וקשה לתאר מה יהיה כאן בלעדיו. הרב החזיק ואיחד את כל עולם התורה ושמר על האמת בתוך כל הבלבול שאנו נמצאים בו. הוא הגן במסירות נפש על כולנו באהבת ישראל הענקית שהיתה לו. ראוי לכל אחד מאיתנו להבין מהו ההפסד העצום שספגנו.

להבין מי היה הרב עובדיה זצ”ל

בקרב הציבור הרחוק מתורה ומצוות נשמע לפעמים יחס מזלזל חס ושלום כלפי הרב זצ”ל, בוודאי לא מתוך זלזול אמיתי, אלא מתוך חוסר ידיעה וקבלת שמועות שמסתובבות בקרב התקשורת וגורמים שונים בציבור הרחוק מתורה. לכן ראוי לכל אחד מאיתנו להבין מעט מי היה הרב עובדיה יוסף זצ”ל.

הרב למד תורה במשך כל חייו והיה פשוט ספר תורה מהלך. מגיל צעיר התחיל לעסוק בתורה בצורה יוצאת דופן, כתב חיבורים עוד בילדותו, מסר שיעורים בהלכה כבר בגיל 17 והוסמך לדיינות בסביבות גיל 20 (לצורך העניין, לימודי דיינות אורכים בממוצע מעל 10 שנים של יגיעה והתמדה, וזאת לאחר שכבר ישנו הידע המקדים של בקיאות בגמרא ופוסקים). מי שיקרא מעט בספריו ויסתכל על המקורות שהרב מפנה אליהם, יוכל אולי להבין מעט מהי כמות הידע העצומה שהיתה לו. רק כדי להספיק לקרוא את כל הספרים שהרב מפנה אליהם צריך חיים שלמים. כדי לקרוא אותם עם הבנה מעמיקה, צריך זמן כפול לחיים עם התמדה וגאונות יוצאת דופן. הרב לא רק קרא אותם עם הבנה, הוא ידע את הספרים בעל פה.

הרב עורר מהפכות כדי לשמור על התורה בישראל. הקים ישיבות ותלמודי תורה רבים, נלחם במוסכמות חברתיות שנוגדות את ההלכה שכולם התרגלו אליהן וכבר התייאשו מהן, עזר ליהודים רבים ועשה הכל כדי למצוא את הדרך להתיר דברים לאנשים על פי ההלכה כדי לעזור להם ולשמח אותם.

הרבה דברים היו נחשבים לאסורים על פי ההלכה רק מתוך חוסר ידע. כאשר ישנם ספקות בהלכה, זה מפחיד להגיד למישהו שאותו דבר מותר, שהרי אולי יתברר הדבר שעל פי האמת הוא היה אסור. לכן מתוך ספק, הרבנים היו מחמירים. הרב עובדיה יוסף זצ”ל התיר כל כך הרבה ספקות ומחלוקות, לקח על הכתפיים שלו את האחריות ובכך עזר ליהודים רבים שלא יהיו בצער.

אחד העניינים הידועים הוא עניין הנשים העגונות. כאשר בעלה של אשה מסוימת נעלם (בעיקר במלחמות) ולא ידוע מה עלה בגורלו, אסור לאשה להתחתן בשנית גם לאחר שנים רבות, שהרי אם בעלה יחזור, אז אותה אשה היא אשת איש שבגדה בבעלה והילדים הם ממזרים חס ושלום. רק במקרים שההלכה קובעת שהבעל נפטר, בית הדין יכול להתיר עגונות להינשא בשנית. כמעט ואין רב שמוכן לקחת את זה על כתפיו ולהתיר נשים עגונות מהחשש העצום שאולי הבעל יחזור יום אחד ואז יוצא שהוא גרם לאשת איש לזנות ולהביא ממזרים לעולם. הרב עובדיה זצ”ל לא פחד ושקד יום ולילה למצוא היתרים בהלכה לכל מקרה של אשה עגונה שהגיע אליו. למרות הקשיים והמתנגדים הרבים, הוא הצליח להתיר למאות עגונות להינשא מחדש, ואכן אף בעל לא חזר, כך שיוצא שהפסיקות שלו אכן היו נכונות.

הרב כתב פסקים רבים והשיב תשובות לגאוני עולם ששלחו לו שאלות. כולם הכירו בגדולתו, ספרדים, אשכנזים וכל המגזרים. הוא ענה לרבנים ענקיים וגם ליהודים פשוטים. כתב תשובות מורכבות וכמעט בלתי אפשריות בשפה ברורה ופשוטה שכל יהודי יכול להבין. הוא קיבל את כולם בסבר פנים יפות ועשה מאמצים מרובים לעזור לכל יהודי באשר הוא.

כל זה הוא רק קמצוץ כמובן. אפשר לספר עוד שעות רבות בשבחו, וכל זה רק מהדברים הידועים לכולם. בוודאי שישנם עוד דברים רבים שפעל בסתר מבלי שאף אחד יידע על כך. רק הבאנו טעימה קטנה שכולם יוכלו להבין שכל מה שהאכילו אותנו בעבר בטלוויזיה, בעיתונים ובכלי התקשורת הרחוקים מתורה, הכל עיוות מוחלט של המציאות רק כדי להוציא לעז ולהכפיש את שמו הטהור של הרב.

ההפסד הוא שלנו

האדם מגיע לעולם כדי לעשות את התפקיד שלו ולהגיע לעולם הנצח. בוודאי שהרב עובדיה זצ”ל הגיע למקומות גבוהים מכל מה שאנו מכירים. בוודאי שהוא זיכך את נשמתו ברמה נדירה שאף אחד מאיתנו לא יכול אפילו לשער. בוודאי שהוא נמצא במקום מצוין בעולמות עליונים והגיע למטרת הקיום – להתענג על השם יתברך וליהנות מזיו שכינתו. הכאב האמיתי הוא שלנו. ההפסד הוא עצום. מי יפסוק לנו בכל המחלוקות העצומות? מי יתיר עגונות? מי ישקוד יום ולילה על התורה כדי להציל את ישראל? מי יגן על כולנו בזכות תורתו הקדושה?

הרב עובדיה יוסף זצ”ל הוא האבא הרוחני של כולנו. הוא שמר על כל עם ישראל כמו הילדים שלו. הוא התפלל על ישראל ושמר עלינו מגזירות קשות. הוא הנהיג את דרכנו הרוחנית ופעל בשמיים כדי להוריד שפע לעולם. מה נעשה כעת? מי יוכל להעביר לנו את דבר השם? מי יגן עלינו ויאחד את עולם התורה?

ראוי לכולנו להתעורר. כי כאשר צדיק נפטר, האבל הוא של כולם וכל אדם צריך לפשפש במעשיו. אבל כאשר גדול הדור שאין לו תחליף נפטר, אז זה כבר הרבה יותר מאבל לכל אחד ואחת מאיתנו. כולנו צריכים לעשות חשבון נפש אמיתי עם עצמנו. ואף על פי שזה לא אפשרי, לפחות ננסה לעשות השתדלות ללכת בדרכו המדהימה. זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

תגובה אחת על “אבל כבד על ישראל”

  1. שיר הגיב:

    בס”ד
    תודה רבה על הידע החשוב על המר”ן זצ”ל.
    מעולם לא ידעתי על צדיקותו הרבה (לא רק כפוסק גאון, אלא
    במעשיו הטובים לטובת עם ישראל).
    ברוך דיין האמת!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים