בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

כבוד תורה אמיתי – הרב עובדיה זצ״ל

ראובן פיזנטי | ה׳ במרחשוון ה׳תשע״ד | חדשות ועדכונים הרב עובדיה יוסף זצ"ל

במשך כל חייו, הרב הגאון עובדיה יוסף זצוק”ל לחם את מלחמת התורה כדי לשמור על כבוד התורה. מעבר לכל ההישגים העצומים שהשיג בחייו בנושא הזה, אתמול בהלווייתו ניתן היה לראות שגם לאחר פטירתו הוא מצליח לשמור על הישגים מרשימים שמרוממים את כל עולם התורה.

אתמול, לאחר ששמעתי על ההודעה המצערת והמכאיבה על פטירתו של הרב הגאון, הרגשתי חובה הכרחית להגיע להלווייתו. אם משום הכרת הטוב לרב שדאג לכלל ישראל שכל כך אהבתי לשמוע את שיעוריו המדהימים, או אם משום העניין הרב שיש במצוות לוויית המת, במיוחד כאשר מדובר על גדול הדור במימדים עצומים שאין לו תחליף. ידעתי שאין לי כל אפשרות לוותר על זה.

מול קשיים טכניים שעמדו בדרך, מול הערות בסגנון של “יהיו שם מאות אלפים, פקקים ובלגאן, אין לך סיכוי להתקרב גם ככה”, מול חוסר גדול באוטובוסים בזמן שמאות מחכים בתחנה המאספת לירושלים מעל שעה מבלי שאוטובוס יגיע, החלטתי שלא אכפת לי מכלום. אם אגיע או לא, זה תלוי ברצון של השם יתברך. החובה שלי היא רק לעשות את ההשתדלות.

לאחר נסים גלויים של השם יתברך שחסך לנו את פקקי הדרך והביא אותנו אל לב ההמולה, הגעתי ופשוט התפעלתי מכל מה שהלך שם. התחלנו ללכת בדרך רגלית לא קצרה, אפילו לא היה צריך לדעת להיכן להגיע, שהרי כולם הולכים לאותו הכיוון ופשוט צריך היה לזרום עם ההמון.

בכל איזור בדרך הארוכה אפשר היה לראות אלפי אנשים מסביב, מכל העדות והמגזרים נוהרים לאותו המקום. אף אחד לא עשה שם חשבון של אשכנזי, ספרדי, חסיד, כיפה סרוגה או חילוני, כולם פשוט באו מכל הלב באחדות מיוחדת. במשך כל הדרך אפשר היה לראות קבוצות אקראיות ענקיות של יהודים שנעצרו ונאספו ביחד למנייני תפילה. אנשי חסד מכל כיוון מחלקים בקבוקי מים בחינם להמונים ומעבר לצער על האובדן הגדול שחשו כולם, אפשר היה להרגיש אוירה של תורה ואהבה אמיתיים שמאחדים את העם.

מהמשטרה דווח על כ850,000 איש שהשתתפו בלווייה. האירוע העצום ורחב המימדים שידעה המדינה מאז קמה. לצורך העניין, מעמד הר סיני התרחש בפני 600,000 גברים מלבד נשים, זקנים וילדים. אפשר לנחש שאחוז הילדים, הזקנים והנשים בלווייה לא היה רב יחסית לכמות הגברים וכך יוצא שפחות או יותר המספרים חופפים.

תארו לכם שכל האנשים האלו עזבו את כל העיסוקים שלהם והגיעו לירושלים מכל רחבי הארץ. כמובן שהיו עוד המון שרצו להגיע אבל לא יכלו מבחינות טכניות שונות. אם זה מפני שהם גרים רחוק מאוד, אם בגלל שהם התחייבו לעבודה או לעיסוקים שונים שלא יכלו לבטל, אם משום המהירות בהודעה שהגיעה מהיום להיום כך שלא היה אפשר לתכנן את הזמן כראוי.

חישוב מהיר יעלה שהרבה מעל למיליון אנשים היו מגיעים אם היו נערכים ומתוכננים לכך. מאחורי המיליון האלו מצויות המשפחות שלהם שנשארות בבית (שהרי נשים, זקנים וילדים קטנים לא יכולים להידחק שם בין כולם), ובנוסף בוודאי שישנם עוד הרבה שאוהבים ומעריכים את הרב הקדוש שמסיבות שונות העדיפו לא להגיע. מה שנותן לנו פחות או יותר כמה מיליונים של יהודים שאוהבים ומוקירים את מר”ן זצ”ל.

איפה אפשר למצוא דברים כאלו במקום אחר? האם ישנו שר, נשיא או ראש ממשלה שמקבל את אהדת הסביבה בצורה עצומה שכזו? האם יש בארץ הופעה של איזה כוכב עולמי מפורסם שמביאה כל כך הרבה אנשים? האם מחוץ לעולם התורה ישנו מישהו שבגיל 93 מקבל את שיא האהדה של הסביבה בצורה כל כך חמה מכל הלב? העוצמה הענקית שהשאיר אחריו הרב עובדיה זצ”ל שייכת אך ורק לכבוד התורה. כולם מבינים שהתורה היא האמת, שכל השאר זה הבלים. ישנם כאלו שמתכחשים לזה, ישנם כאלו שמוצאים תירוצים כדי להתחמק מזה, אבל בסופו של דבר אי אפשר לברוח מהאמת.

במשך כל חייו, האדרת כבוד התורה הייתה המטרה העיקרית של הרב הגאון. כעת, גם לאחר פטירתו, הוא מצליח לאחד את כל העם לכבוד התורה הקדושה. מה שנשאר לנו כעת זה לנסות לקיים את צוואתו הרוחנית ולעזור ככל שאפשר להגדיל את כבוד התורה. השם יתברך יזכה אותנו להתאחד ולהיות כולנו כאיש אחד, להאדיר את כבוד התורה הקדושה ומתוך כך נעורר רחמי שמיים גדולים להביא לגאולה השלמה ולתחיית המתים במהרה בימינו אמן.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים