בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

מבצע צוק איתן וחסדי השם עלינו

ראובן פיזנטי | י״ב בתמוז ה׳תשע״ד | חדשות ועדכונים

עם ישראל נמצא במלחמה. כעת זה זמן בשבילנו להתבוננות ולחשבון נפש עם עצמנו. זמן להתאחד ולזכור שכולנו עם אחד שנמצא באותה סירה. זמן להיזכר שכולנו יהודים וזה בעצם מה שמבדיל אותנו מאותם מחבלים שרוצים לחסל אותנו. זמן להתבונן בניסים המופלאים המתרחשים לנגד עינינו ולהתחזק באמונה לטובת כלל עם ישראל. זמן לאהוב אחד את השני כדי לחזק את כולנו ולהגביר את מידת הרחמים בעולם.

המחבלים לא מפסיקים את התקפת הטילים וכעת הם אפילו עלו מדרגה. אמנם אצלנו בנתיבות הרגישו את הטילים גם לפני כן, אבל כעת כל הארץ מרגישה את האיום. בכל זאת, אנחנו מתנחמים בהבנה שיש גורמים שעומדים לטובתנו כמו כיפת ברזל, חיל האויר שמפציץ, כוחות צה״ל שמפגינים אומץ לחימה אדיר ושאר כוחות הביטחון. כל אלו כמובן ראויים לשבח רב על עבודתם. אבל לפעמים אנחנו שוכחים את החשוב ביותר. האם אנחנו זוכרים להודות להשם יתברך?

כל המדינה סופגת מטחי רקטות. מאות רקטות שוגרו לעבר ישראל. אבל כיפת ברזל מצליחה ליירט, ואם היא מפספסת אז זה נופל בשטחים פתוחים, ואם בכל זאת בית או רכב נפגעים, אז בדרך נס לא היו בהם אנשים. מחבלים שמנסים לחדור ולבצע פיגועים מתגלים ונהרגים. לפעמים אנחנו בכלל לא קולטים מה הולך סביבנו.

האם זה הגיוני? האם ראש הממשלה והשרים גרמו לזה? הרי כל מי שיתבונן מעט יראה ניסים מופלאים. אסור להסתכל על הדברים כמובן מאליו. השם יתברך מראה לנו ניסים גלויים לנגד עינינו וכל מה שצריך זה רק לפקוח את העיניים ולהתבונן.

הקדוש ברוך הוא מנווט את הכל וכל מה שאנחנו רואים סביבנו מגיע ישירות ממנו. כיפת ברזל מצליחה לפגוע כאשר השם יתברך מחליט שהיא תצליח. חיל האויר מפציץ מטרות כאשר השם יתברך מאשר את זה מהשמיים. כוחות צה״ל מחסלים מחבלים כאשר השם יתברך מאפשר להם ושומר עליהם. הכל קורה בחסדי השם ששומר וישמור עלינו.

ואז בין אזעקה לאזעקה, אפשר לראות איך העם שלנו מאוחד למרות הכל. למרות מה שנראה לפני כן וכל הקשיים שהעיקו ופילגו את העם, פתאום רואים את הכל מזוית אחרת. האברכים לא מוותרים על יום בכולל ללימוד התורה הקדושה למען הצלחת כל עם ישראל. כל תפילה בבית הכנסת מסתיימת בפרקי תהלים להגנה על ישראל. אנשי תורה מתפללים למען הצלחת צה״ל וכוחות הביטחון. כל תפילה חשובה וכל לימוד תורה או חיזוק באמונה מועיל ביותר לשמירה, להצלחה ולניצחון.

בסיעתא דשמייא נתחזק מהדברים. כל אחד שיוכל לקחת על עצמו משהו קטן להצלחת עם ישראל זה יהיה צעד עצום שיעשה רעש גדול בשמיים. אפשר לקחת על עצמנו קבלה טובה, אפשר לקרוא פרק תהלים, אפשר לעשות לימוד תורה (אפילו ל5 דקות), אפשר להתפלל להשם יתברך במלים שלנו ולבקש ממנו שיגן עלינו ויצליח את דרכנו, אפשר להתחזק באמונה וביטחון שהשם יתברך הוא זה ששומר עלינו ואפשר גם סתם לומר ״תודה לך השם יתברך״.

ככל שנגביר את האהבה ונתפלל למען עם ישראל, כך נרבה רחמים בעולם, מה שיעורר רחמי שמיים עלינו – מידה כנגד מידה. כך נוכל לנצח את כל אויבינו בקלות עם סיוע גדול מהשמיים.

השם יברך כל אחד ואחת מעם ישראל. יגן עלינו ויצליח דרכנו. ישלח לנו ישועות גדולות וניסים עצומים. יחזק את ידי הלוחמים וכוחות הביטחון שלא ייפגע אף יהודי וכל הטילים והמנהרות יתפוצצו למחבלים בפנים. יפיל את כל אויבינו פגרים מתים לפנינו. יגביר את כוח האור על החושך. ייתן לנו חסדים גדולים כמתנת חינם וישלח לנו את הגאולה השלמה מהרה.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים