בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

ישועת השם כהרף עין – פסח

ראובן פיזנטי | ג׳ בניסן ה׳תשע״ד | אימון אישי | חג פסח

מצה זו שאנו אוכלים על שום מה? על שום שלא הספיק בצקם של אבותינו להחמיץ עד שנגלה עליהם מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא וגאלם מיד. כך אנו קוראים בכל שנה מתוך ההגדה של פסח, אבל לפעמים המשמעות הפשוטה של הדברים נסתרת מעינינו. פסח הוא חג הגאולה והמצה היא לחם אמונה, כל מה שנשאר זה לחבר את הדברים ולראות ישועות בחיים.

כאשר בני ישראל היו עבדים במצרים במשך זמן רב, נראה היה שכבר אין שום סיכוי. מעל מאתיים שנה של התדרדרות הדרגתית למצבים יותר ויותר גרועים גרמה להם לאבד כל תקווה. כאשר משה רבינו הגיע לבשר להם על הגאולה, גם ככה היה קשה להם להאמין ואז פרעה הוסיף על כך ושוב הרע את מצבם לגרוע יותר ובלתי נסבל.

אבל דווקא מתוך החושך העצום, כשנראה היה שאין שום תקווה, מתוך התהום של מצרים שהייתה מלכת שערי הטומאה, דווקא משם פתאום ברגע אחד הכל התהפך והם זכו להיגאל. שנים של ציפייה לישועה הביאו רק אכזבות, אבל אז פתאום בשנייה אחת הכל משתנה והישועה מגיעה.

כל אחד חווה את זה בחייו הפרטיים באופן כלשהו. לאחר זמן רב של צער בעניין כלשהו או צרה מסוימת פתאום זוכים לישועה באותו התחום. לאחר שאנו סובלים שנים בעבודה, פתאום אנו עוברים תפקיד והכל משתנה ברגע. לאחר שנים של חיפוש בן זוג, פתאום בלי להרגיש מצאנו אותו. לאחר שנים של ייסורים וקשיים, פתאום הם מוסרים מאיתנו. לאחר שנים של חוסר הצלחה בתחום כלשהו, פתאום אנו זוכים להצליח. רק אתמול היינו בטוחים שאין לנו שום סיכוי ופתאום בבת אחת הכל השתנה והגיעה הישועה.

לפעמים אדם צריך לעבור דברים מסוימים, לפעמים מוטל על האדם לתקן דברים מסוימים, לפעמים יש דברים מעכבים וכך יוצא פעמים רבות שאנו לא מקבלים את רצוננו מסיבות נסתרות שתלויות בחשבונות שמיים. אבל כאשר מגיעה השעה, העיכובים מוסרים ואנו הופכים לראויים, הישועה מגיע כהרף עין בלי שנספיק בכלל להתכונן לכך.

המצה נקראת לחם אמונה. כי היא מבטאת את גאולת אבותינו שחיו על אמונתם. בזכות האמונה של בני ישראל הם זכו להיגאל ולצאת ממצרים. חז״ל מלמדים אותנו שבמכת חושך מתו רבים מבני ישראל שלא האמינו שהגאולה תבוא. רק חמישית מבני ישראל החזיקו באמונתם וזכו להיגאל. למרות שהכול היה נראה חשוך בחוץ הם האמינו, ואז ברגע אחד עוד לפני שהבצק הספיק להחמיץ, הם נגאלו כהרף עין, בזכות האמונה.

יצר הרע קודח לנו בראש יום אחר יום. ״אין לך סיכוי״, ״אתמול נכשלת, אז גם מחר לא תצליח״, ״תתייאש, כבר לא יצא מפה כלום״ ועוד שלל ביטויים ״חכמים״ שלכאורה נראים צודקים. הרי לפי הנתונים בשטח אנו רואים שכבר אלפיים שנה אנו מחכים לגאולה ועדיין לא נגאלנו, שכבר שנים אנו תקועים בחוסר המזל שלנו ללא הצלחה, שלא משנה כמה ניסינו, שום דבר לא עזר. אז באמת מדוע שנאמין שיש תקווה?

העבודה שלנו בפסח היא להשבית את היצר הרע הזה שמתבטא בתפיחה של העיסה. להיפטר מכל האוויר הריק מתוכן שתופח מיום ליום ולבער אותו. לא משנה כמה פעמים נכשלנו או כמה סבלנו בעבר, כל רגע הוא רגע חדש עם אפשרויות חדשות והארות עצומות. בפסח אנחנו אוכלים לחם אמונה, ואז נזכרים שגם כשהכול נראה אבוד ונדמה שאין תקווה, אנו מוכרחים להחזיק באמונה ורק כך נזכה להיגאל.

החדשות והסביבה מלמדות אותנו להתייאש. אם נסתכל על הנתונים נקבל חושך בעיניים ונבין כמה המצב אבוד. על פי טבע אין שום סיכוי להצליח. מי שיחפש תירוצים מדוע הוא מוכרח להיכשל בוודאי יוכל למצוא אותם. אבל כל המצאה חדשה שאי פעם הומצאה ושינתה את פני ההיסטוריה, כל הישג שהושג אי פעם בין בחיינו הפרטיים ובין אצל אחרים או לכלל העולם, כל שינוי שאדם כלשהו הצליח להשיג, הכל התחיל מהאמונה שאפשר גם אחרת. אם המציאות של היום לא נראית לנו, אז במקום להתייאש אפשר לשנות אותה כך שמחר אותה מציאות תהיה טובה יותר.

לכל אחד ואחת מאיתנו יש דברים רבים שלא מסתדרים כל כך בחיים. לכולנו טרדות רבות וחוסר שביעות רצון מהמצב הנוכחי. אמנם קל מאוד להרים ידיים ולאבד תקווה, אבל זה גם מסוכן מאוד. כי אם אנו מאבדים תקווה, אנו משייכים את עצמנו לאותו רוב שלא זכה להיגאל ממצרים מתוך קטנות אמונה. אם אנו מתייאשים בתחום מסוים, זה אומר שאנו מרחיקים את הסיכוי שלנו להצליח בו.

חג הפסח מלמד אותנו להאמין. להאמין בנסים, להאמין בגאולה, להאמין בישועות בכל תחום שאנו צריכים. אנשים משלמים כסף רב לשרלטנים ומבזבזים אנרגיה וזמן יקר כדי “לפתוח את המזל” או להסיר גורמים מעכבים בחייהם. אבל הפתרון הכי פשוט ויעיל נמצא אצלנו מתחת לאף בלי לזוז ובלי להוציא שקל מהכיס. רק צריך לחזק את האמונה. אמונה שהשם יתברך יושיע אותנו מכל צרה ויזמן רק טוב לחיינו. גם אם אתמול זה לא היה כך, זה כלל לא משנה. אתמול היה מה שהיה ומחר בעזרת השם תבוא הישועה.

האמונה שהשם יתברך יושיע אותנו תזמן לחיינו דברים נפלאים וטובים. ככל שנחזק את האמונה שלנו, כך נזכה להתחבר למקומות עליונים יותר ונצליח להוריד לחיינו שפע רב יותר. הקדוש ברוך הוא תכנת את העולם כך שיפעל על פי חוקי טבע. אבל ישראל הם מעל המזל וכאשר הם מתחזקים באמונה, הם פועלים מעל הטבע. מתוך אמונה גדולה אנו יכולים להתחבר לקדוש ברוך הוא ולקבל את כל מבוקשינו. להיוושע ברגע אחד כהרף עין מכל צרה, גם אם היא נראית כחסרת כל תקווה. ישועת השם כהרף עין ופתאום הכל מתהפך ולפני שמספיקים למצמץ מגלים שכבר נגאלנו.

בפסח נגאלנו ובפסח עתידים להיגאל. השם יתברך יזכה אותנו לחזק את אמונתנו בחג הגאולה מתוך אכילת לחם האמונה ולזכות לרחמי שמיים גדולים שיושיעו אותנו מכל הצרות והגלויות אמן.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים