בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

קשת בענן – פרשת נח

ראובן פיזנטי | ג׳ במרחשוון ה׳תשע״ז | פרשת נח

לאחר שנח ומשפחתו יוצאים מהתיבה, הקדוש ברוך הוא נותן לנח ברית שלא יבוא עוד מבול על הארץ לשחת כל בשר, ולאות הברית הוא נותן את הקשת בענן. מתוך אותה קשת אפשר ללמוד המון לכל הזמנים הקשים חס ושלום שאי פעם עלולים להגיע על האדם.

יש פעמים שצריך להגיע חושך ואבדון לעולם חס ושלום. שמתוך המעשים של בני האדם צריכות להגיע גזירות קשות ודינים חס ושלום. אלא שהקדוש ברוך הוא אומר לנו שהוא לא יביא עוד מבול לשחת את הארץ לגמרי. אמנם יתכנו דברים לא טובים בעולם, אבל הדין אף פעם לא יהיה שלם. אף פעם לא יהיה חושך מוחלט.

השם מבטיח לנו “והיה בענני ענן… ונראתה הקשת בענן” (בראשית ט, יד). גם כשהשם יתברך עושה עננים, מביא אפלה והכל הופך מעונן ושחור, גם כשיש חושך, גזירות קשות ושאר דברים לא טובים שצריכים להגיע על הארץ, בכל אופן תמיד נוכל לראות את הקשת הצבעונית מתוך האפרוריות שבעננים.

לפעמים אנחנו מרגישים שמעונן. מרגישים חושך מסביבנו. דברים לא מסתדרים, עצבות מציפה את לבנו, ונראה כאילו שחס ושלום אין שום תקווה באופק. נראה שהכול אבוד חס ושלום והייאוש מתגבר. אלא שצריך לזכור שגם הדברים הגרועים ביותר וגם המצבים החשוכים והקשים, מכילים בתוכם אור צבעוני יפהפה שבוקע ואותו אפשר לראות אם רוצים.

הקדוש ברוך הוא לא מביא שום רע סתם כך, אלא שבשורש יש טוב כלשהו שאותו צריך לברר ולהוציא מתוך אותו הרע. בתוך אותו ענן אפור יש קשת יפהפייה. כאשר האדם מתבונן בדברים ומתאמץ לראות את הצדדים החיוביים ואת האור שבאותו עניין, הוא בוודאי יצליח לראות אותו.

אם קשה, רע, עצוב ומעונן, זה אומר שלא הסתכלנו מספיק לעומק. כי אם נתבונן היטב באותו ענן שמאיים עלינו, נוכל לראות את הקשת הצבעונית מתוכו. נוכל לראות את נקודת האור ואת היופי והשמחה שבתוך אותו ענן. נוכל להבין מה השם יתברך רוצה מאיתנו ואיך להתקרב ולהגיע אל האור מתוך החושך.

אנשים נמצאים לפעמים במקומות נוראים וחושבים שאין להם שום סיכוי לצאת משם. אנשים עוברים דברים קשים ועצובים ולא רואים שום נקודת אור. כל כך הרבה שאלות מתחילות לצוף על פני השטח והכול נראה כל כך לא מובן. אצל אחרים הצרות נראות פחות מטרידות, אבל אצלנו זה נראה שאין שום תקווה. ברגעים כאלו עלינו לזכור את הברית שנתן לנו השם יתברך, שגם במקומות החשוכים ביותר ישנה קשת צבעונית. ואם נבחר לראות אותה, אז היא רק תגדל ותאיר יותר ויותר את חיינו. השם יתברך יסיר מעלינו ומעל כל ישראל כל גזירות קשות וכל דברים לא טובים, ויביא עלינו רק אור ושמחה.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

2 תגובות על “קשת בענן – פרשת נח”

  1. נורית הגיב:

    שלום , למרות שאנו יודעים שאין רע בעולם וכל מה שה’ עושה הוא לטובתנו , המאמר הזה מאד מחזק ומעורר הרבה תקווה בכאלה שלא תמיד זוכרים את הדברים . לדעתי בזמנים הקשים שאנו עוברים בכלל ובפרט מאמרים כאלה מחזקים מאד ולכן אני אישית הייתי שמחה ליותר מאמרים כאלו ומאמרים מחזקים בכלל .
    תודה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים