בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

בחוקותיהם לא תלכו – פרשת אחרי מות

ראובן פיזנטי | י׳ בניסן ה׳תשע״ד | פרשת אחרי מות

הטכנולוגיה מתקדמת מיום ליום, הנגישות לתרבויות אחרות מטשטשת את ההבדלים בין העמים, הרצון לביטויים מפוצצים כמו ״דמוקרטיה״, ״נאורות״ ו”שוויון״ גובר והשלום הנכסף מעוור את עינינו. אם נשים לב למהלך היום שלנו, נגלה שרוב תוכנו שאול מעמים אחרים. הבגדים שאנו לובשים, המוזיקה שאנו שומעים, התכנים שאנו עוסקים בהם, הדיבור, ההתנהגות והמעשים, כמעט הכל נלקח מתוך מעשי הגויים. לאחר כל זה, קשה מאוד למצוא את הזהות האישית שלנו בתור עם יהודי.

על כל יהודי לדעת שהתורה אוסרת עלינו ללכת בחוקות הגויים ולנהוג כמעשיהם. התורה מצווה אותנו בפרשה: ״כמעשה ארץ מצרים… לא תעשו וכמעשה ארץ כנען… לא תעשו ובחוקותיהם לא תלכו״ (ויקרא יח׳, פסוק ג׳).

בני ישראל היו במצרים וראו את מעשיהם, הם עומדים להיכנס לארץ כנען ורואים את מעשיהם, מתוך כך הם בוודאי עלולים ללמוד מהם. אך בני ישראל הם בני מלך מלכי המלכים, הם מייצגים את האמת ואת עולם הרוח, אסור שהם יתנהגו בצורה זולה ופשוטה כמו שאר העמים.

תארו לכם שנסיך מפורסם, בן של מלך גדול שכולם מעריצים ואוהבים, מחליט לעזוב את הארמון, ללמוד בבית ספר ברמה נמוכה עם נערים מופרעים, לדבר בסלנג של אותם נערים, לעשות איתם מעשי קונדס שונים, להשתטות ולנבל את הפה על העוברים ושבים ולהתנהג כמו פשוטי העם. כעת מה יגידו כולם? מה יחשבו על המלך? כל המלכות יכולה ליפול ברגע, אנשים יזלזלו במלך ובמלכותו ותוקף המלכות יתערער.

כי בן של מלך צריך להתנהג כמו נסיך. הוא לא מייצג רק את עצמו, אלא את כל ארמון המלוכה. אם נער משכונת מצוקה יגנוב שקית שוקו נוכל אולי להבין אותו ולדון אותו לכף זכות, אבל אם בן של מלך יגנוב שקית שוקו זה יהיה אסון לאותו עם, ויוריד מערכו של המלך.

תארו לכם שאתם מגיעים למקום מכובד, כמו משרד ממשלתי כלשהו. אתם פותחים את הדלת ולהפתעתכם המרובה אתם רואים שרי ממשלה יושבים רגל על רגל במכנסיים קצרים וכפכפים, אוכלים בצורה גסה כמו בהמות ומשתטים לחלוטין. תחשבו איזה ביזיון גדול נגרם מכך.

והדבר ברור שכאשר אדם רוצה לסמוך על מישהו אחראי, למצוא למשל עורך דין מוצלח או אדם מכובד לעשות אתו עסקים, הוא בוודאי יחפש מישהו שנראה מסודר, בחליפה נקייה, שמדבר בשפה גבוהה וכו’. הוא לא סומך על מישהו מהרחוב, אלא רק על מישהו שמשדר לו שהוא באמת מיוחד ומעל האחרים.

בני ישראל לא יכולים ללמוד משאר העמים, כי כאשר שאר העמים מתנהגים בצורה גרועה זה לא מפתיע וזה אפילו צפוי. אבל כאשר בני ישראל מתנהגים כמו אותם עמים אז כל העולם רואה זאת ומזלזל במה שישראל מייצגים. ערך התורה יורד בעיני כולם וכל מהות העולם מתערערת.

בני ישראל מייצגים את דעת התורה הקדושה. כאשר כל העולם רומס ודורך האחד על השני, בני ישראל צריכים לנהוג כבוד זה בזה כראוי לבני מלכים. כאשר כל העולם עובד עבודה זרה, בני ישראל צריכים להגדיל את כוחו של השם בעולם.

כאשר כולם רואים תכנים טיפשיים, חסרי ערך והורסי חינוך, אנחנו צריכים למחות ולייצג את דעת התורה. כאשר כולם מעצימים את התאוות וחושבים שמי שיוצא ליותר מועדונים הוא מוצלח יותר, אנחנו צריכים להראות לכולם סביבנו מהם הערכים האמתיים והחשובים יותר בחיים.

מיום ליום אנו רואים לצערנו את הירידה הרוחנית והנטייה ללכת בדרכי הגויים. אדם שמחפש תאוות מתחבר לעמים של העידן החדש שמתירים הכל. אדם שמחפש גאווה וכבוד מתחבר לעמים שרוצחים בשביל הכבוד. אפילו אדם שמחפש רוחניות כבר לא פונה למקור, אלא בוחר לחפש טקסים ותרגילים ריקים מתוכן בעמי המזרח הרחוק. כל זה כאשר יש לנו את ארמון המלוכה ממש כאן מתחת לאף.

היום לצערנו רוב החפצים שאנו מחזיקים בביתנו הם יצירות של גויים. האמנות לקוחה מהם, הנימוסים, התרבות, המוסכמות החברתיות וכל מה שסובב אותנו. מצפים מאיתנו להתנהג כמוהם, הפוסטרים של הכוכבים שלהם תלויים על הקירות שלנו, הסלנג שלהם שגור בלשוננו, הרגשות שלנו מושפעים ממה שהם מכתיבים ומכללי חברה והתנהגות מסוימים, הכל לפי הגויים.

התורה הקדושה היא המקור לכל החכמות, הפתרון לכל הבעיות, השמחה והמילוי שלנו בחיים והמפה שלנו למציאת התכלית שנוכל לבצע את השליחות שלנו בעולם. נסיך שיש לו את כל מה שהוא צריך ורוצה בארמון המלוכה לא צריך לחפש שום דבר בכפרים נידחים. אין לנו שום צורך בחוקים של עמים זרים וחכמות חיצוניות ללא בסיס. לנו יש מסורת של אלפי שנים עם בסיס מוצק וישועות חזקות, וכל מה שאנו צריכים זה להתחבר למקורות שלנו ולשוב אל אבינו המלך כדי לחזור לארמון המלוכה ולקבל את כל רצוננו.

אסור ליהודי לשכוח את הכוח שמחייה אותו ולפנות לחוקות הגויים. השם יתברך יזכה אותנו להתחבר אליו ולהישאר נאמנים לתורתו הקדושה, מתוך כך יביא לנו את הגאולה השלמה אמן.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים