בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

10 סיבות להפסיק לצפות בטלוויזיה (ולרצות לזרוק אותה מהחלון…)

ראובן פיזנטי | ד׳ באדר ה׳תש״ע | יסודות היהדות

הטלוויזיה משתלטת על עולמנו ומהווה חלק בלתי נפרד מסדר היום שלנו. לכאורה אנו עושים זאת מבחירה, אך האמת היא שהמסרים הסמויים שאנו מקבלים כמעט ומבטלים את בחירתנו. נראה שיש גם תכנים טובים ומועילים בטלוויזיה, אך מי ששם לב היטב מגלה שגם מאחוריהם מסתתרים מסרים הרסניים ולא חינוכיים שמדרדרים את חיינו לרמה נמוכה וירודה.

לפניכם 10 סיבות שיוכלו להסביר למה כל כך לא כדאי לצפות בטלוויזיה. בתקווה שתהיו אמיצים לאחר מכן ותפעלו למען שיפור חייכם.

  1. הטלוויזיה היא מכונת שריפת זמן. הזמן הוא אחד המשאבים היקרים ביותר שיש לנו בחיים, והוא מתבזבז בצורה משמעותית ביותר מול הטלוויזיה. תחשבו כמה דברים טובים היינו יכולים לעשות במקום לשבת מול המסך מבלי להתקדם לשום מקום בחיים. בזמן הזה ניתן ליצור דברים, ללמוד המון, לחזק קשרים, לחשוב ולפעול עוד הרבה פעולות שיקרבו אותנו לעבר המטרות והיעדים אליהם אנו שואפים להגיע.
  2. כל כך הרבה חוסר צניעות, אלימות, תאוות, מידות רעות וחוסר חינוך, שמרגילים אותנו לחיים ללא כל ערכים.
  3. חשוב מאוד ממי ללמוד דברים. כאשר אנו לומדים משהו ממישהו, אנו מעניקים לו סמכות מלאה באותו הנושא. אנו סומכים לגמרי על עורכי החדשות שיאמרו את האמת ואת העובדות. אנו סומכים על הכוכבים שהם יודעים להתלבש ולהתנהג בצורה הטובה ביותר, הרי אנו לומדים זאת מהם. אנחנו אפילו סומכים על הפרסומות המסחריות שיגידו לנו מה כדאי לקנות. הבעיה כאן, שכל מה שאנו צופים בו מבוסס על דעות של שחקנים, כתבים, במאים ותסריטאים. לכן אנו מתייחסים לדעה של בן אדם כאל עובדה מדעית שאין לערער עליה. אבל מי אמר שהם טובים יותר מאיתנו?
  4. החדשות הם גורם מספר אחת לדאגות ועצבות. מי אמר שחייבים להיות מעודכנים בכל דבר שקורה בכל שניה בכל מקום בעולם? אין לנו מספיק דאגות גם בלי המידע הזה?
  5. אנחנו מחקים כל דבר שזז שם מבלי לשים לב לזה אפילו. מספיק שמישהו מפורסם יסתפר או יתלבש בצורה מסוימת כדי שכל המדינה תיראה כמוהו ביום שלמחרת. איפה יש כאן מקום לביטוי של עצמנו?
  6. הטלוויזיה מעוותת לנו את תפיסת המציאות לחלוטין, ואנו תופסים את עולם האשליה בתור אמיתי לגמרי. לכן ניתן למצוא לא מעט בחורות ששונאות את עצמן כי הן לא נראות כמו המפורסמות שמהוות מודל לחיקוי, משפחות שנהרסו לאחר שהפכו את חייהם המאושרים לטלנובלה, בעל שזרק את אשתו כי ההיא בפרסומת נראית טוב יותר ממנה ואשה שצופה בסרט וחושבת לעצמה “למה בעלי אף פעם לא יצא מהפורשה שלו עם ורד לאחר שכיסח בשבילי 30 לוחמי קומנדו?”. אצלנו בחיים האמתיים אין כל כך הרבה אקשן וסערות רגשיות כמו שם. אז אחרי כל זה, מובן למה החיים שלנו לא שקטים ומאושרים כמו שהם צריכים להיות.
  7. אנו חיים את חייהם של אחרים. מתרגלים להיות פסיבים ומשועממים. במקום לעשות דברים אנחנו צופים באחרים עושים דברים. אין לזה כל ערך כלפינו. מרוב צפייה בטלוויזיה, אנו מכירים טוב יותר את חייהם ובעיותיהם של הדמויות הבידיוניות השונות, ונוטים לשכוח את הבעיות האמתיות שלנו שצריכות טיפול.
  8. הטלוויזיה מחברת אותנו אל העולם הגשמי, וכך האמונה שלנו חלשה יותר ככל שאנו צופים בה יותר. אנחנו יכולים להאמין במשך שנים שהכל זה מלמעלה, ואז בדקה אחת של עוד אסון שמראים בחדשות לחשוב חס ושלום שאין משגיח. מספרים לנו שמתים בתאונות דרכים מחוסר זהירות, נרצחים בכל יום בגלל כנופיות של נערים ועושים פיגועים כי שונאים אותנו. אף אחד לא יספר לנו שזה הכל חשבונות שמיים, כי זה מה שהבורא החליט שהכי טוב בשבילנו. הדבר דומה בסדרות וסרטים למיניהם, שמראים לנו שהכל טבעי ונשלט על ידי אנשים בלבד. במצבים כאלו, לצערנו האמונה נופלת ואנו רואים רק גשמיות וחומר.
  9. בשביל מה לשלם כל כך הרבה על כבלים או לוויין בכל חודש? ובשביל מה לשלם אגרה? אפשר לתרום את הכסף במקום, או לחסוך אותו לילדים.
  10. הטלוויזיה פועלת על הרגשות שלנו, דבר שמעניק לה משקל רב כנגד ההיגיון השכלי. אנו מסוגלים להיות מושפעים מסרט שראינו ולחשוב עליו במשך שבוע, אפילו שאין לו שום קשר קטן לחיינו המציאותיים. אנו יכולים ללמוד בשיעורים ולהבין את כל רזי העולם במשך שנים, ואז שנייה אחת של רגש שהטלוויזיה מכניסה לנו יכולה לקשר אותנו אל עולם תאוות גשמי שזורק את כל השנים האלו לפח. הרגש גורם לנו לעשות את הדברים הכי לא הגיוניים והכי לא נכונים, לזרוק את כל המטרות שלנו בחיים ולהתמקד ברגע חולף של יצר ותאווה.

לאחר שקראנו את עשר הסיבות האלו, אנחנו יודעים שאכן כל ההשפעות השליליות האלו קיימות, אבל משוכנעים לגמרי שזה קורה רק אצל אחרים ואנחנו חסינים לכך. הבעיה היא שאין אף אחד שבאמת מוגן מפני הנזקים. אז אם אנחנו חושבים שעלינו זה לא ישפיע – זה רק מצביע על כך שאנו כל כך מושפעים, שאנו אפילו לא מסוגלים להבחין בזה.

המסרים הם סמויים ועוברים אל תוך התת מודע כך שאנו בדרך כלל בכלל לא יכולים להרגיש בהם. אם ננסה לבחון את הדברים לעומק ונחשוב בבהירות על העניין מתוך היגיון ורצון לבחור בטוב, בוודאי שנוכל להגיע רק למסקנה אחת ויחידה.

רק אל תשכחו לבדוק היטב את השטח, כדי לוודא שאף אחד לא יעבור בדיוק מתחת לחלון כאשר אתם זורקים אותה…

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

2 תגובות על “10 סיבות להפסיק לצפות בטלוויזיה (ולרצות לזרוק אותה מהחלון…)”

  1. בתיה בר דרור הגיב:

    אני מסכימה עם מה שכתוב כאן..אבל כל דבר בחיים יכול להיות טוב אם יודעים איך להשתמש בו!!יש בטלוויזיה המון רע-חוסר צניעות?אז מעבירים ערוץ! למה אי אפשר קצת להנות בחיים?!קצת,לא הרבה פשוט לשבת מול הטלוויזיה שעה, לראות תוכנית מצחיקה ולצחוק?!אז “ביזבזתי” שעה ביום..שעתיים אפילו..אז מה? צריך לדעת לשים גבולות!וזהו!לא צריך לזרוק אותה מהחלון…

  2. שלום בתיה,
    את צודקת בהחלט שהטלוויזיה היא בסך הכל כלי שדווקא יכול להיות שימושי מאוד ומועיל. אבל לצערינו, חוץ מערוץ הידברות שמשדר דברי תורה, כל שאר הערוצים פוגמים בנפש.
    אולי זה נראה קל שאם יש חוסר צניעות אז מעבירים ערוץ, אבל אני בספק אם מישהו בכלל מצליח לשים לב שהוא צופה בחוסר צניעות. גם התוכניות התמימות לכאורה משדרות לנו מסרים סמויים שנוגדים את התורה הקדושה.
    התוכנית המצחיקה מלווה באנשים שמלמדים אותנו איך להתנהג, איך להתלבש, איך לדבר וכו’. זה ברור לכולם שאם ישאלו אותנו מה טוב יותר מבין מוצרים שונים, נעדיף את זה שראינו בפרסומות. הכל עובד על התת מודע. לכן אין לנו שום סיכוי לשים גבולות כי אנו לא יודעים מתי והיכן צריך לשים אותם…
    גם אם זה היה רק “בזבוז” של שעה ביום, זה נורא. כי בשעה הזו ניתן לעשות כל כך הרבה דברים מועילים וטובים. הזמן הוא אחד הדברים היקרים ביותר שיש לנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים