בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

איך יודעים שהיהדות היא האמת?

לכל השאלות בענייני אמונה
כ״ג באדר ב׳ ה׳תשע״ו

איך אפשר לדעת שהאמונה שלנו היא הנכונה ולא של הנצרות או האיסלאם?

תגובה אחת על “איך יודעים שהיהדות היא האמת?”

  1. לתורה יש הוכחות רבות ולא צריך להאמין בצורה עיוורת, אלא שאפשר לחקור ולגלות בצורה שכלית ובדרך היגיון. אפשר למצוא הוכחות רבות בספרים של הרב זמיר כהן למשל, בארגונים שונים כמו ״ערכים״ שעורכים סמינרים עם הסברים מקיפים וכו׳. אפשר גם למצוא באתר שלנו (אמונה) ספר שניתן להורדה בחינם שנקרא ״מחפשים את האמת״. שם יש הרבה הסברים לכל זה בדרך השכל וההיגיון.

    רק על קצה המזלג כדי לא להשאיר אותך בלי תשובה אכתוב משהו קטן שיתן לך חומר למחשבה:
    כתוב בתורה שהיא ניתנה במעמד של עם שלם. כך שאם מישהו היה רוצה להמציא את זה, אז לא רק שהיה צריך לשכנע את האנשים להאמין בדת הזו, אלא שהוא היה צריך להוכיח להם שהם עצמם או הוריהם היו שם באותו מעמד (מה שכמובן לא אפשרי להוכיח אם זה לא באמת היה). ההבדל הוא שהנצרות והאיסלם מראש אומרת שמוחמד או יש״ו קיבלו נבואה לבדם, ואז אם נרצה נאמין ואם לא אז לא. הם לא אמרו שכל הנוצרים קיבלו נבואה או שכל המוסלמים קיבלו נבואה, כי אם היו אומרים את זה, אז אף אחד לא היה מאמין להם כשהיו רואים שהמציאות לא באמת כך. אבל זה מה שאומרים ביהדות. כל היהודים היו במעמד הר סיני שהיה מלווה באותות ומופתים ודברים מופלאים ועל טבעיים. לכל יהודי יש בבית ספר תנ״ך, והספר הזה הגיע מההורים שלו שקיבלו מההורים שלהם שקיבלו מהוריהם וכך עד למעמד הר סיני. איך היה אפשר להביא את הספר הזה לסבא של הסבא של הסבא שלך אם מסופר שם על סיפורים בדיוניים שהוא יודע שלא באמת קרו? הרי כל אדם יודע את ההיסטוריה שלו, מאיזה עם הגיע וכו׳. כל אחד יודע מה המוצא שלו ואת הדברים הגדולים שקרו לפני כמה מאות שנים בהיסטוריה. חשוב לציין שגם הגויים לא מכחישים את התורה ומקבלים את זה שמדובר על ספר היסטוריה.

    אפשר לקרוא על זה יותר לעומק במאמר שכתבנו בפרשת ניצבים.

    מעבר לזה גם כדאי לדעת שלכל אדם יש תפקיד משלו. כך שלא צריך להשוות בין הדתות. אנחנו לא מנסים להוכיח לכולם שאנחנו צודקים כדי שיאמינו בדת שלנו. אין לנו עניין שהנוצרים והמוסלמים יתגיירו. גם לגויים יש תפקיד בעולם. אנחנו צריכים לקיים את התפקיד שלנו על פי התורה הקדושה והגויים יעשו את שלהם. אנחנו יהודים ונקיים את התורה והמצוות, והם יעשו כרצונם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים