בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

איך מכניסים חשק בעבודת השם?

לכל השאלות בענייני אמונה
י״ב במרחשוון ה׳תשע״ה

מה עושים כשאין חשק בעבודת השם, חסרה התלהבות בקיום המצוות, שיעורי התורה משעממים ומרגישים אילוץ?

תגובה אחת על “איך מכניסים חשק בעבודת השם?”

  1. לכולם יש עליות וירידות בחיים. העיקר זה להסתכל על התמונה הכללית ולדעת שבסך הכל התקדמנו לאורך זמן. אמנם חשוב להתמיד ללכת לשיעורים ויש על זה שכר רב בין אם נהנים ובין אם לא. אבל אם מוצאים את שיעורי התורה כמשעממים, אז רוב הסיכויים שאנו הולכים לשיעורים הלא נכונים בשבילנו. לכל אדם יש נפש שבנויה באופן אחר. יש כאלו שנמשכים לשיעורי תורה בנושא מסוים ויש שנמשכים לנושא אחר, יש שמתחברים לרב מסוים ויש שמתחברים לרב אחר. אם אנו מרגישים שאנו שם מתוך אילוץ זה אומר שלא הגענו לשיעור הנכון בשבילנו. שיעורי תורה פותחים את הלב ומאירים את הנשמה. הם מביאים אותנו למצב תודעה גבוה יותר, משמחים ומספקים את האדם. יש שיעור בכל נושא שמעניין אותנו. נפש האדם, זוגיות, חינוך ילדים, הלכות, מדרשים, סיפורים מרגשים, חכמה וכל נושא שמעניין אותנו שנרצה להעמיק בו. לכל אדם יש לימוד תורה שמעניין אותו, אלא שצריך למצוא את השיעורים שמהנים ומדברים לנפש שלנו ולא להסתפק בשיעורים שאנו מרגישים נטל ללכת אליהם. דרך התורה היא לשמוח ולא לסבול מתוך קיום המצוות.

    כדי להגיע לאמונה חזקה יותר, לדקדק יותר במצוות ולהכניס יותר רגש למצוות האלו, יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם. ראשית, חשוב לא לקפוץ מעבר ליכולת שלנו. אי אפשר להתחבר לשיעור תורה או למצווה מסוימת מתוך פעם או פעמיים. צריך להתמיד שוב ושוב ולאט לאט הרגש מגיע. שנית, חשוב להכניס את הרגש בנושא. אפשר לקרוא סיפורים מרגשים, אפשר ללמוד יותר סביב אותו דבר שמעניין אותנו ולדבר עם אנשים שעוסקים בנושא כמו חברים שומרי תורה ומצוות או רבנים שיכולים להדריך אותנו. שלישית, כדאי להקיף את עצמנו בסביבה תומכת. אם חברים חילונים ילגלגו עלינו בין המלים שלהם (אפילו לא בצורה מפורשת) ובטלויזיה יציגו לנו את החרדים כמפלצות, אז וודאי שיהיה לנו קשה להתחבר לדברים. חשוב להתרחק מהדברים שמרחיקים אותנו ולהתקרב לדברים שעוזרים ותומכים. כמובן שביחד עם זה חשוב לדבר עם השם כמה שיותר ולבקש ממנו באופן אישי שיעזור לנו להתקרב אליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים