בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

איך יתכן שאדם שהיה חרדי ירא שמיים חזר בשאלה

לכל השאלות בענייני אמונה
י׳ באדר א׳ ה׳תשע״ו

איך יתכן שאדם שהיה חרדי ירא שמיים חזר בשאלה?

תגובה אחת על “איך יתכן שאדם שהיה חרדי ירא שמיים חזר בשאלה”

  1. צריך לדעת שלכל אדם יש תיקון מסוים ותפקיד כלשהו שהוא בא לעשות כאן. לפי זה הוא מקבל את הניסיונות המיוחדים לו. יש אחד שקשה לו לקום בבוקר לתפילה ואין לו סדר במהלך היום, אבל מצד שני הוא מדקדק בשמירת השבת. ויש אחד אחר שלא מצליח לשמור שבת כהלכה אבל הוא מתפלל תפילה בנץ בכל בוקר וקובע לו סדר וכו׳.

    לכל אחד יש את הכשרונות והמעלות שלו ומצד שני את היצר הרע והמקומות הפחות טובים שלו.
    עצם העיסוק בזה ועצם הרצון להתעלות מראה שיש לך נשמה גבוהה. אבל מעבר לעניין התיאורטי, יש גם עניין מעשי. האמונה היא דבר חזק ביותר, אבל כדי לחזק אותה לשלמות מוכרחים לעשות מעשים שיוכיחו.

    הדבר דומה לבעל שאומר לאשתו שהוא אוהב אותה בכל נפשו. אבל אז הוא יוצא לטיול בחו״ל עם חברים למשך כמה שנים ומשאיר אותה לבד עם הילדים בלי להתקשר אפילו. אחרי כמה שנים הוא מתקשר אליה ואז היא שואלת אותו למה הוא עזב? אז הוא עונה לה שמה שחשוב זה לאהוב בלב ולא צריך לעשות מעשים כאשר האהבה בלב היא אמיתית. כך אנחנו אומרים לקדוש ברוך הוא שהעיקר שאנחנו אוהבים בלב ולא צריך לקיים את כל המצוות שהוא נתן לנו. אבל האמת היא שזה ברור שאם אנחנו באמת אוהבים, אז המעשים החיצוניים יעידו על כך.

    אדם שאוהב את אשתו ירצה להיות איתה, לעזור לה ולהשקיע בה. כך אדם שאוהב את השם יתברך ירצה להשקיע, לקיים מצוות ולהתקרב אליו עוד ועוד במעשים. רק אדם שמקיים מצוות יכול להגיע לאמונה גבוהה באמת. ולראייה אפשר לעשות מבחן, אם היו נותנים לך 1,000 ש״ח אם תשמרי את השבת הקרובה במלואה, האם היית מצליחה? גם חילוני גמור בלי טיפת אמונה היה מצליח. אז זה אומר ש1,000 ש״ח חשובים לנו יותר מהאהבה והאמונה שלנו בקדוש ברוך הוא.

    אדם שלא שומר שבת מוכיח במעשים שלו שהוא לא לגמרי מאמין. אם הקדוש ברוך הוא היה מתגלה אלינו ואומר לנו לשמור שבת כולם היו שומרים. רק שהוא מסתיר עצמו וכאן מגיע המבחן של האמונה, לראות אם האדם עדין מאמין שהקדוש ברוך הוא נמצא פה מולו גם כשהוא לא רואה אותו בעיניים הגשמיות. אם אדם לא שומר שבת, הוא מראה שהוא לא לגמרי מאמין, שהרי הוא לעולם לא היה עושה את מה שהוא עושה אילו היה יודע בוודאות שהשם מולו.

    כמובן שכל מה שכתבתי לא צריך להלחיץ, כי הקדוש ברוך הוא לא מצפה מאנשים לחזור בתשובה שלמה ביום אחד. צריך להתחזק כל פעם קצת ולהוסיף עוד ועוד. לאט לאט לחזק את המצוות ואת האמונה.

    בקשר לעזרה ויד מושטת, צריך לדעת שהקדוש ברוך הוא שולח לנו סיוע רב מהשמיים. הוא רוצה שנתחזק והוא יעשה הכל בשבילנו. אלא שכדי לעמוד בניסיון, ההשתדלות הראשונית חייבת להגיע מאיתנו.

    הקדוש ברוך הוא אומר לנו פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם. הקדוש ברוך הוא יעשה לנו פי מיליונים ממה שאנחנו עשינו. אבל אנחנו מוכרחים להיות הראשונים שעושים את הצעד הראשון.

    אנשים חושבים שקשה לשמור שבת ולקיים מצוות, אבל זה שטויות. בפעם הראשונה זה קשה. בפעם השנייה קצת פחות. אחרי חודש חודשיים זה כבר קלי קלות. ואחרי זמן מה שעושים זאת, מחכים במשך כל השבוע שתגיע השבת כי זה עונג עילאי. פתאום מצטערים על כל הזמן הזה שלא שמרנו שבת כמו שצריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים