בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

איך מתגברים על עצבות?

לכל השאלות בענייני אמונה
ט׳ בשבט ה׳תשע״ו

איך אפשר להגיע לשמחה אמתית ואמונה שהכל לטובה? איך לבטל את העצבות והתלונות?

תגובה אחת על “איך מתגברים על עצבות?”

  1. אילו היינו מצליחים להרגיש ממש שהשם יתברך פה איתנו, אז הכל היה מושלם. הבעיה שלנו היא שלפעמים אנחנו ״שוכחים״ שהוא קיים ואז אנחנו מרשים לעצמנו לעשות עבירות, לדבר לשון הרע או להיות עצובים. אילו הקדוש ברוך הוא היה מתגלה פה מול העיניים שלנו, אז אף אחד לא יכול היה לחטוא וכולם היו שמחים ומאושרים בלי גבולות. כולם היו יודעים שהכל לטובה ולא היה קיום בכלל לרע.

    אבל לצערנו יש הסתר פנים של השם יתברך וזה מה שגורם לכל הצרות שלנו, שאנחנו לא תמיד מאמינים. לכן צריך להבין שהאמונה היא אחת, אם מאמינים בו – אז מאמינים בכוח שלו ובטוב שלו, ואם חושבים שיש רע בעולם, זה נובע מחוסר אמונה.

    בספר נפש החיים מתואר שהשם יתברך ברא אותנו בצלמו כך שיהיה לנו כוח עצום ואלוקי לברוא דברים. כל אחד מאיתנו הוא חלק אלוקי עם כוח אדיר. צריך להאמין בעצמנו ולהבין שאנו יכולים להביא לשינוי אם נחליט. לא מספיק רק לחשוב שהשם יתברך הוא טוב ואוהב, אלא צריך להאמין שאנחנו מחוברים אליו ושהוא נותן לנו כוח בחירה שבעזרתו אנחנו יכולים לבנות או להחריב. צריך להאמין שאם נבחר לראות טוב, אז נזמן לחיים שלנו טוב.

    השעבוד להרגלים אומר לנו שאנו לא מוצלחים, שאנו עצובים וכו׳. לפעמים אדם אפילו מנסה להביא הוכחות לזה שהוא כשלון ואז הוא חושב על כל המקרים שבהם נכשל והיה עצוב. כל זה מביא לשעבוד עוד יותר עמוק ולהרגשה עוד יותר רעה. אבל במקום כל זה אפשר להתחיל לעבוד על הגאולה. להתחיל לחשוב מחשבות חיוביות. להכניס לעצמנו אמונה. לשנן משפטים כמו ״הקדוש ברוך הוא אוהב אותי״. להתחיל לומר תודה (מה שירגיל אותנו להתחבר יותר להשם יתברך). לנסות לזהות את המחשבות השליליות והרגשות הלא טובים ובכל פעם שהם מופיעים להחליף אותם מיד במחשבה או רגש חיוביים. זה אולי נשמע לא אפשרי אבל זה כן. כששקועים בעצבות אפשר לשמוע שירי דיכאון או שאפשר לשמוע שיעור תורה מעודד ומשמח. כשחושבים שהכל הולך לא טוב אפשר לבכות או שאפשר להיזכר בדברים הטובים שיש לנו או ברגעים משמחים מהעבר וכך הגישה שלנו משתנית. הכל זה בחירה.

    ככל שנתמיד בלהכניס טוב למחשבות שלנו, כך נעצב את המציאות שלנו בהתאם והשם יתברך יביא אלינו את מה שאנו מזמנים לחיינו. צריך לדעת שכשמשתמשים בלשון של הגזמה, אז בשבילנו זה סתם ציניות, אבל למלים האלו יש כוח שמעצב לנו את המציאות. אם האדם הכי מאושר בעולם יאמר לעצמו כל היום ״אני עצוב, אני עצוב…״ אז אחרי שעה שעתיים הוא יהיה אדם אומלל. כי למלים ולמחשבות יש כוח אדיר.

    אם נאמר לעצמנו במשך כל היום כמה שאנחנו מוצלחים, שהשם אוהב אותנו, שאנחנו מתקדמים בעבודת השם, שהשם מזמן לחיים שלנו דברים טובים וכו׳, אז אולי פעם או פעמיים זה יהיה מאולץ, אבל אחרי זמן מה הדברים יתחילו להתגשם. במקום לנסות לחקור למה אנו עצובים ולמה לא טוב לנו, פשוט נסתכל על הדברים הטובים ונתחיל להודות להשם ולחשוב על מחשבות חיוביות. במקום להילחם בחושך, אפשר פשוט להדליק את האור. וכך במקום להילחם ביצר, במחשבות וברגשות השליליים, אפשר פשוט להכניס מלים חיוביות ומחשבות טובות לתוך החיים שלנו.

    השם יזכה את כולנו לשמחת חיים מתוך עבודת השם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים