בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

מה עושים עם ילד כעסן שהורס את האווירה בבית?

לכל השאלות בענייני אמונה
ח׳ באלול ה׳תשע״ה

יש לנו בבית בעיה עים ילד שאחרי בר מצווה והוא לומד בישיבה קטנה הבעיה היא הכעס הוא מגיע בימי שישי וכך שהארוחות בסעודות נהרסות בגלל הכעס שלו והוא גם טיפוס לחוץ מאוד ועל כל דבר הוא כועס ומתרעם

תגובה אחת על “מה עושים עם ילד כעסן שהורס את האווירה בבית?”

  1. בחינוך ילדים אין כללים ברורים וכל ילד הוא שונה וצריך לבדוק כיצד להתמודד איתו על פי היכולות והתפיסה שלו. אני כותב דברים על פי דעה אישית שלי מתוך התפיסה שלי וצריך להתייחס לזה כאל דעה בלבד ולא כמשהו מוחלט שחייב לעשות.

    הכעס זו בעיה שרק האדם עצמו יכול לטפל בה וזה יהיה קשה מאוד לעזור מבחוץ (מלבד תפילות בכוונה כמובן שתמיד מועילות ביותר). אבל בדרך כלל כעס אצל ילדים נובע מתסכולים שונים שהילד עובר. אולי כדאי לנסות להיפתח אליו ולדבר איתו יותר. לדבר על רגשות ועל דברים שמציקים לו. להתייחס לדברים שהוא אומר ולראות איך אפשר לעזור.

    לצורך דוגמה, אם למשל נער מסוים לא מצליח בישיבה, יש לו בעיות שונות, הרבנים לא מתייחסים אליו יפה, החברים שלו מציקים לו וכו׳. אז הוא יהיה ממורמר ואז כל דבר קטן יקפיץ אותו ויכעיס אותו. כמובן שלא רק בישיבה זה כך, כי יכול להיות שבישיבה הכל מצוין ויש לו איזו בעיה אחרת שמטרידה אותו. כדאי לנסות להיזכר אם הבעיה תמיד היתה (יש טיפוסים כעסנים יותר) או שזה התחיל בתקופה מסוימת. לפי זה אפשר לנסות להבין מה גורם לזה. אם למשל זה התחיל מהרגע שהוא נכנס לישיבה, אז אולי כדאי לדבר איתו אם יש משהו מטריד בישיבה ואם כן, אולי לנסות לחפש מקום טוב יותר.

    בנוסף, פעמים רבות הכעס נובע מפינוק יתר והתרגלות למותרות. שבמיוחד בדורות האחרונים, הורים רבים נותנים הכל לילדים ואפילו מאפשרים להם לדרוך עליהם. ואז כל דבר קטן שלא מוצא חן בעיני הילד הוא מיד מגיב בכעס ועצבים. הוא מרגיש שכל העולם חייב לו וכאשר הוא רואה שהמציאות אינה כזו, אז הוא כועס. הוא יכול להיות באמצע הסופרמרקט, להשתטח על הרצפה ולצרוח לשמיים תוך כדי שהוא זורק לאוויר מלים לא יפות להורים. ובמיוחד כאשר אנשים מגיבים לכעס ומנסים לרצות אותו ולתת לו מה שירצה כדי שיירגע, אז הוא לומד שהוא מרוויח מהכעס שלו. אם זה המצב, אז כדאי להציב גבולות יותר ברורים לילד, אלא שככל שהגיל קטן יותר כך זה עובד טוב יותר, וככל שהילד גדל כך יש פחות השפעה להורים והילד יתקשה לקבל גבולות ובקלות יכול למרוד.

    הכי חשוב זה לדבר יותר, להיפתח יותר וליצור קשרים חיוביים יותר. צריך לזכור גם שאם הוא כועס ואז נצעק עליו ונכעס על זה שהוא כועס, אז הכעס של כולם רק יתגבר עוד יותר. אם הוא יכעס וכולם מסביב יהיו רגועים, ידברו איתו בנחת, כולם ישמחו וישירו שירי שבת, אז אני בספק כמה זמן הוא יוכל להחזיק עם הכעס כשהוא רואה שכולם נהנים ושמחים.

    וצריך לדעת שאתם מכירים את המצב הרבה יותר מקרוב ושיקול הדעת שלכם הרבה יותר אמיתי, אני רק דיברתי באופן כללי ולכן צריך לראות איך מתמודדים עם המצב הספציפי שלכם.

    השם יברך אתכם וייתן לכם כוח לפעול בדרך הטובה ביותר עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים