בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

חומת אש (פיירוול) – הגנה על המחשב

ראובן פיזנטי | כ״ד במרחשוון ה׳תשע״א | כלים שימושיים

בעיקרה מה שחומת אש עושה היא להגן על המחשב. ההבדל בינה לבין [intlink id=”64″ type=”post”]אנטיוירוס[/intlink] הוא שבעוד שאנטיוירוס מגן מוירוסים (שהם סוג ספציפי של מזיקים למחשב), הפיירוול לא מתמודד עם הוירוסים או תוכנות רעות אחרות למיניהן, אלא חוסם לגמרי את הכניסה והיציאה של מידע למחשב וממנו החוצה. מלבד כמובן, התוכנות הספציפיות או הפורטים שאישרנו את עבודתם ברשת. כך שבסופו של דבר, פיירוול מגן על המחשב גם מסוגי נזקים אחרים, ולא רק מוירוסים. אך מצד שני, הוא מגן על המחשב רק מתקשורת מסוימת, כך שהוא לא יחסום למשל וירוס שיכנס דרך האימייל, או דרך תוכנה אחרת שאישרנו לה עבודה ברשת. חשוב לציין שבתוך חלונות, ישנו פיירוול מובנה. לעתים הוא עושה עבודה מצוינת, אך יש כאלו שלא יסכימו להסתפק רק בו בתור מגן.

ישנן הרבה תוכנות בתשלום המספקות את השירות. ביניהן יש את הפיירוול של ZONE ALARM, של NORTON, SEAGATE, KERIO, OUTPOST והרשימה עוד ארוכה…

בתוכנות הללו קשה מאוד למצוא תוכנה חינמית איכותית שעושה את העבודה כראוי. את רוב העבודה של הקוד הפתוח משקיעים בדרך כלל על מערכות הפעלה חלופיות כמו לינוקס. במערכות שכאלו, האיומים קטנים מאוד ולכן לא מתייחסים לתחום הזה ברצינות. החברות שבכל זאת מוציאות גירסאות חינם, עושות זאת לשם פרסום, וכך הן מוציאות גירסה חלקית בלבד, כדי שנרצה לשדרג לגירסה המקצועית יותר שהן מחזיקות אצלהם. בכל זאת, למשתמש הביתי בהחלט תספיק הגירסה המצומצמת. היא מכילה את רוב האופציות שנצטרך, ורק הגדרות מתקדמות יותר נשארו בגירסה המורחבת בתשלום.

זון אלארם – Zone Alarm Firewall

גירסה חינמית של התוכנה המוצלחת. אתם יכולים לנחש שלא תוכלו למצוא פה את כל האופציות של התוכנה בתשלום. למרות שזוהי התוכנה המוכרת ביותר והשולטת בשוק הפיירוול, הגירסה החינמית מוגבלת יותר. עם זאת, למשתמש הביתי הפשוט, האופציות של התוכנה יספיקו בהחלט.

קישור להורדת התוכנה חינם:

http://www.zonealarm.com/store/content/company/
products/znalm/freeDownload.jsp

קומודו – Comodo Firewall

חומת אש חינמית, המציעה את הדברים העיקריים שנחפש בתוכנה שכזו. באתר שלהם ניתן למצוא גירסה נוספת בתשלום, מה שכנראה אומר שחסרות לה פונקציות שונות שהחברה רוצה שנשלם בשבילם.

הורדת התוכנה:
http://www.personalfirewall.comodo.com/
download_firewall.html

חומת אש אשמפו – Ashampoo firewall

כמו חברותיה החינמיות, גם היא אחות קטנה של מוצר גדול יותר לא חינמי בגירסה מתקדמת יותר. גם כאן, לא תמצאו את כל האופציות המתקדמות, אבל זה בהחלט מספיק למשתמש הביתי הממוצע.

הורדת התוכנה:
http://www.ashampoo.com/en/usd/pin/0050/Security_Software/Ashampoo-FireWall-FREE

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים