בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

בשביל מה צריך מצוות?

לכל השאלות בענייני אמונה
כ״א בשבט ה׳תשע״ב

מה מטרת קיום המצוות ומדוע ישנם כל כך הרבה פרטים בקיומן?

תגובה אחת על “בשביל מה צריך מצוות?”

  1. מטרת קיום המצוות היא להתקרב לקדוש ברוך הוא. כאשר האדם עושה פעולות מסוימת, הוא מתחבר לאותן פעולות והן משפיעות עליו. אדם שנמצא במקום עבודה מסוים למשל, עם הזמן יתחבר עם האנשים שעובדים איתו, יהיה להם סלנג משותף, בדיחות פרטיות שרק הם יבינו, במשך היום הוא יחשוב על העבודה או על האנשים שם וכך חלק נכבד מחייו יהיה סובב את אותו מקום עבודה. כך זה בכל דבר, הדברים שאנו חושבים עליהם, חיים אותם ואפילו חולמים עליהם בלילה הם אותם הדברים בהם אנו עסוקים במשך היום. לכן השם יתברך נתן לנו את המצוות כך שנוכל להתקרב ולהתחבר אליו גם במציאות הגשמית שלנו. כשהאדם קם בבוקר הוא מודה לקדוש ברוך הוא. כשהוא אוכל הוא חושב על השם יתברך ומברך לפני ואחרי האוכל. כשהוא עובד הוא מכוון לכך שהוא מפרנס את ביתו כפי שהשם ציווה אותו. כך גם עם כל שאר המצוות. כך יוצא שהאדם פועל פעולות גשמיות במשך כל היום, אך אותן פעולות גשמיות הופכות לרוחניות ומרוממות שמקרבות אותו לקדוש ברוך הוא. לכן גם ישנם כל כך הרבה פרטים קטנים בכל מצווה ומצווה. הרי אם זה היה פשוט לקיים את המצוות, אז היינו יכולים לעשות זאת מבלי מאמץ וכך זה לא היה מקרב אותנו מספיק לקדוש ברוך הוא. העניין הוא שדווקא המאמץ, הלימוד והמחשבה שמשקיעים בדבר ובדקדוק הפרטים הם שגורמים לנו להתקרב אליו. כך כשאדם רוצה לאכול דבר מסוים, הוא צריך לפני כן לברר מה לברך עליו. אם הוא לא יודע, הוא צריך לפתוח ספר מתאים או לשאול רב. עצם ההתעסקות במצוות והלימוד שלהן מקרב אותנו.

    לפעמים נדמה לנו שמספיק לאהוב את הקדוש ברוך הוא בלב. אך ניתן לדמות את הדבר לבעל שעוזב את משפחתו והולך לטייל בחו”ל מבלי ליצור איתם קשר. לאחר שנתיים הוא יתקשר אליהם וכשאשתו תשאל מה איתו ולמה הוא לא בא, הוא פשוט יענה לה שהוא אוהב אותה בלב. לא רק שזה לא מספיק לאהוב בלב בלבד מבלי להראות את האהבה בפעולות גשמיות, אלא זה אפילו לא באמת נכון. שהרי אותו בעל בוודאי לא אוהב מספיק את אשתו וילדיו, כי אחרת הוא היה נשאר לצידם ותומך בהם. אדם שאוהב את הקדוש ברוך הוא רוצה להיות איתו כל הזמן ולהראות את האהבה שלו, כשם שבעל שאוהב באמת את אשתו וילדיו ירגיש צורך ורצון להראות להם אהבה. הפעולות הגשמיות מעידות על הפנימיות שלנו ויותר מכך הן אלו שמעצבות את אותה הפנימיות. לכן ישנן מצוות רבות וישנם פרטים רבים בכל מצווה, כך שנוכל להתקרב יותר ויותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים