בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

לימוד תורה מכפר במקום הקרבנות – פרשת צו

ראובן פיזנטי | ה׳ בניסן ה׳תשע״ב | פרשת צו

לאחר תיאור הקרבנות השונים מגיע הפסוק (ויקרא פרק ז’, לז’): “זאת התורה לעולה, למנחה ולחטאת ולאשם… ולזבח השלמים”. חז”ל דרשו את הפסוק בכמה דרכים, אחת מהן היא שזוהי התורה שיכולה לבוא במקום העולה, המנחה וכו’.

היום לצערנו אין לנו בית מקדש, כולנו טמאי מתים ואין לנו שום אפשרות להקריב קרבנות. אז מה נעשה עם כל החטאים? איך נכפר על כל העוונות? איך נתקרב לקדוש ברוך הוא? התשובה נמצאת בפסוק, “זאת התורה”. לימוד התורה מכפר על החטאים שלנו ומקרב אותנו לשם יתברך. כשאדם לומד תורה מכל הלב, הוא כאילו הקריב קרבן לקדוש ברוך הוא מכל הלב.

בוודאי יש לנו לפחות מעט זמן פנוי במשך היום. זה לא משנה אם זו שעה או אם זו רק דקה. כאשר אנו מתלבטים מה לעשות בזמן הזה, אנו לא מבינים בכלל מה נמצא על כף המאזניים. פעמים רבות נבחר לנשנש משהו במטבח, לצפות קצת באיזה סרט או לשמוע איזה שיר. צריך להבין שכל אלו הם דברים סתמיים שאמנם יפיגו לנו את השעמום, אך לא יתרמו לנו להתקדמות ולעתיד ובמקרים רבים אף יזיקו לנו.

אם נבחר במקום כל אלו לקחת ספר קודש, ללכת לשיעור או אפילו לשמוע שיעור דרך המכשירים השונים, לא רק שנמלא את זמן השעמום שלנו, אלא נמלא את עצמנו ונתקרב לקדוש ברוך הוא, כמו קרבן.

כשאדם לומד תורה זה לא כמו לקרוא ספר מתח או ללמוד גאוגרפיה. מלבד החכמה שנכנסת בו מאותו לימוד, הוא מתחבר לקדוש ברוך הוא. התורה מטהרת את אותו אדם ומצמיחה את הנשמה שלו. אותו אדם מקבל כוחות רוחניים עצומים. הזמן הזה נחשב כקיום מצוות עשה של לימוד תורה עליו הוא יקבל שכר עצום על כל שנייה שלמד. בנוסף לכל זה, אותו לימוד נחשב לו כקרבן. אם אדם חילל שבת למשל, הוא חייב להביא קרבן חטאת אם עשה זאת בשוגג. היום כשאין לנו אפשרות להקריב חטאת, אפשר ללמוד הלכות שבת ולכפר על כך.

לצערנו אנשים רבים נרתעים מלימוד התורה משום שזה נראה להם קשה מדי, כבד מדי או לא מעניין כל כך. צריך לדעת שלימוד התורה כולל את כל התחומים שקיימים. אפשר למשל ללמוד על זוגיות, פרנסה, הצלחה או פיתוח האישיות, וכל זה בדרך התורה הקדושה. רק צריך לבחור את התחום שמעניין אותנו ולמצוא אותו בין הספרים הקדושים או השיעורים השונים.

היום לימוד התורה הפך להיות נגיש וקל יותר מתמיד. עד לפני כמה עשרות שנים, יהודי שרצה ללמוד תורה היה צריך לעשות זאת בחשאי מבלי שיתפסו אותו. בכל הארצות היו גזירות קשות, היהודים סיכנו את עצמם כדי ללמוד תורה ולא מעט אף נהרגו על קידוש השם לשם כך, השם ייקום דמם. היום ברוך השם, לא צריך להתחבא, לא צריך ללכת קילומטרים ולא צריך לסכן את עצמנו לשם כך. כל מה שצריך זה רצון טוב וכל השאר כבר יבוא לבד.

לא חסרים תירוצים של יצר הרע שאומר לנו שזה קשה מדי, שעדיף לעשות דברים שכביכול נראים מעניינים יותר, ללמוד רק כאשר יש הרבה זמן פנוי או לנצל את הזמן לדברים “חשובים” יותר. אבל זה הכל שקרים שנועדו למנוע מאיתנו את כל השפע העצום והחיבור הנפלא לקדוש ברוך הוא שטמונים בתוך לימוד התורה. לא צריך לעשות מזה פרויקט מסובך, אלא פשוט לזהות את הדקות הפנויות ביום שלנו ופשוט לפתוח ספר מתאים וללמוד בו. כל כך בקלות ובפשטות, כמעט ללא מאמץ ואפילו עם הנאה מהעניין, אנחנו זוכים להקריב קרבן לפני הקדוש ברוך הוא.

שנזכה בע”ה ללמוד תורה לשם שמיים, ושיעלה לנו הלימוד כמו קרבן שאנו מקריבים לפני השם, ושנזכה שייבנה בית המקדש במהרה ונוכל להקריב בו קרבנות חשובים לפני השם יתברך.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים